Mindfulness / ACT training

Mindfulness

Je hebt er ongetwijfeld al van gehoord! Maar misschien nog niet ervaren wat mindfulness in jouw leven kan betekenen?

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat het beoefenen van mindfulness kan ondersteunen bij:

  • omgaan met stress en moeilijke situaties 
  • overmatig piekeren 
  • verbeteren concentratie 
  • cultiveren van verbinding met jezelf én de ander 
  • het aanscherpen van veerkracht
  • hanteren van emoties 
  • verkleinen kans herval depressie 
Het is leren bewuste aandacht brengen naar het hier en nu,
zonder te vervallen in oordeel en
in gezelschap van liefdevolle vriendelijkheid… 
 

Acceptance and Commitment Training

Acceptance and Commitment Training (ACT) is een vrij recente en toch evidence based vorm van gedragstherapie in het leren omgaan met dagelijkse moeilijkheden die op jouw pad verschijnen en hierbij kan helpen om toch te blijven kiezen voor wat jij waardevol vindt. Het is dus meer dan stressreductie. Het is een persoonlijk traject ter verhogen van jouw veerkracht en psychische flexibiliteit

Wat neem je uit deze training mee? 

  • een meer waardegericht leven in plaats van voortdurende “lege” doelen achterna hollen 
  • de relatie tot jouw als onaangename ervaren innerlijke gedachtenwereld leren veranderen
  • een meer liefdevolle relatie leren ontwikkelen met jezelf (jouw lichaam!) en jouw omgeving 
  • het onderscheid leren zien tussen wat je wél kan veranderen en wat niet (en hoe daarmee om te gaan…) 

ACT is van waarde gebleken voor mensen die te maken hebben met chronische stress en/of burn-out, angsten, depressie, zich minderwaardig voelen, overmatig piekeren of gewoon eenieder die op zoek is naar meer verbinding met zichzelf en de manier waarop je in het leven wil staan. 

Twijfel je nog welk traject je zou willen opstarten?

Kom gerust langs en we gaan samen op zoek.